Obecnie w social mediach działa wielu influencerów. Każdy z nich chce dotrzeć do swojej grupy docelowej. Pojęcia takie jak wyświetlenia, lajki, współprace to dla influencerów chleb powszedni. Nie każdy Polak wie influencer kto to jest i czym się zajmuje. Warto poznać ich świat i metody działania.
Grupa docelowa
Każdy influencer kieruje swoje treści do określonej grupy docelowej. Treści publikowane przez młodą mamę, która urządza mieszkanie, nie zainteresują singielki skupionej na karierze zawodowej, która nie chce mieć dzieci. Dlatego tak ważne powinno być dla każdego influencera dokładne określenie swojej grupy docelowej i tworzenie treści, które trafią do tej grupy. Przekaz płynący z profilu powinien być spójny. Odbiorcy w mig poczują, jeśli autor jest nieszczery i nie liczy się z widzami. Followersi szybką mogą kliknąć unfollow to znaczy mogą w jednej chwili przestać obserwować danego autora. Jeśli takich osób będzie więcej, spadną wyświetlenia, zmniejszą się zasięgi, a co za tym idzie, zyski.
Na czym zarabia influencer?
Jeśli influencer publikuje video na Youtube, może zarabiać na reklamach i wyświetleniach. Jeżeli tych wyświetleń jest bardzo dużo, spokojnie można zarobić na swoje utrzymanie. Jednak źródłem dużych pieniędzy dla wielu influencerów są współprace. Na czym one polegają? Firma zgłasza się do influencera i proponuje pieniądze w zamian za pokazanie na swoim kanale, na swoim koncie, danego produktu lub usługi. Oczywiście wymagana jest pozytywna recenzja, dobra opinia. Im bardziej wiarygodna będzie ta opinia, tym lepiej. Zwykle współpraca jest połączona z udostępnieniem kodu rabatowego, dzięki czemu odbiorcy treści mogą kupić dane produkty lub usługi taniej niż normalnie. Co ważne, każda współpraca musi zostać oznaczona, tak, aby widz nie miał wątpliwości, że autor nie publikuje tych treści bezinteresowanie, lecz otrzymuje za to wynagrodzenie. Influencer definicja to ktoś, kto tworzy trendy, kreuje zapotrzebowanie na dane produkty, usługi, pokazuje, co jest obecnie modne i czym warto się zainteresować. Influencer marketing jest bardzo silny.
Młodzi ludzie a działalność influencerów
Młodzi ludzie są bardzo podatni na to, co widzą w Internecie. Śledzenie wielu influencerów może przyczynić się do chęci posiadania różnych przedmiotów materialnych. Rodziców niekoniecznie stać na takie zakupy i zapewnienie dzieciom życia na wysokim poziomie. Warto zatem rozmawiać ze swoimi pociechami, tłumaczyć zjawiska, które mają miejsce w otaczającym świecie. Nie każdy może pozwolić sobie na wszystkie zachcianki. Lepiej wzmacniać pewność siebie od najmłodszych lat, aby dziecko nie budowało poczucia własnej wartości na podstawie tego, co posiada. Lepiej inwestować w relacje, w rozwijanie zainteresowań, w przyjaźń. Nie ma jednak nic złego w podglądaniu życia influencerów, o ile oczywiście nastolatek podchodzi do tego rozsądnie i wie, że nie wszystko, co jest przedstawiane w Sieci, to prawda. Trzeba nauczyć się odróżniać prawdę od kłamstwa.