E-marketing (marketing internetowy, digital marketing, online marketing) to jeden z kanałów dotarcia do klienta. Działania marketingu internetowego są prowadzone w wyszukiwarkach stron internetowych, mediach społecznościowych, skrzynkach pocztowych. Głównym celem online marketingu jest komunikacja z klientem, sprzedaż i promocja produktu.
Jakie są rodzaje marketingu internetowego?
Istnieje wiele różnych typów e-ma
rketingu i ich wybór zależy od wybranej strategii przez daną firmę. Można wyodrębnić kilka podstawowych typów:
- SEO – optymalizacja i pozycjonowanie
Najaktualniejsza i najbardziej znana forma marketingu internetowego. Optymalizacja i pozycjonowanie stron to działania, które wpływają na wyświetlanie strony w pierwszych wynikach wyszukiwania. Aby osiągnąć lepszy wynik, pracownicy tej formy marketingu badają słowa kluczowe i frazy, których użytkownicy używają do wyszukiwania informacji w Internecie, a później używają tych wyrażeń w swoich tekstach
- SEM – kampanie reklamowe Google Ads
Skutecznym i płatnym sposobem promowania swojej strony w Google jest tworzenie kampanii reklamowej w Google Adwords. Reklama Google pozwala nam wyświetlać naszą stronę na pierwszych pozycjach wyszukiwania w Google. Żeby stworzyć taką kampanię należy wybrać pasujące nam słowa kluczowe przez Adwords Keyword Planer i uzupełnić widok reklamy. - SMM – marketing społecznościowy
Taki typ marketingu w większości jest wykorzystywany dla budowania długotrwałych relacji z klientami. Również Social Media pozwalają nam poznać lepiej naszych konsumentów za pomocą informacji demograficznej (wiek, płeć), zainteresowań, statusu cywilnego. Nawet jeśli nie skupiasz się na mediach społecznościowych, to warto byłoby posiadać swój profil i zbierać własną bazę zadowolonych klientów. - E-mail marketing
Taki rodzaj marketingu funkcjonuje już od dawna, ale wciąż jest skuteczny i popularny.E-mail marketing pozwala nam podtrzymywać kontakt ze stałymi klientami i tworzyć relacje z nowymi. Za pomocą e-mail marketingu możemy wysyłać wiadomości o różnej treści: newslettery, informację o nowych produktach, promocję.Żeby takie działania były skuteczne trzeba budować swoją bazę adresów e-mail w legalny i etyczny sposób, inaczej w większości przypadkach wiadomości będą przekierowane do spamu.
Od czego zacząć online marketing?
Zaczynając działania online marketingowe musimy posiadać swoją stronę www. Bo to ona jest głównym kanałem związku klienta z przedsiębiorcą. Żeby ta strona stała się widoczna należy zbudować zasięg, a w jaki sposób będziesz działać wybierasz właśnie ty. Warto pamiętać, że aby kampania marketingowa była skuteczna, należy działać zgodnie z obraną strategią