SEO (Search Engine Optimization) – optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarki, czyli wyświetlanie strony na jak najwyższych wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie SEO ma na celu zwiększenie organicznych odwiedzin strony. SEO to jeden z rodzajów internet marketingu.
Działania w sferze SEO
Specjaliści SEO badają słowa i frazy kluczowe które użytkownicy używają do wyszukiwania informacji w internecie. Uzyskanie wyższej pozycji w wynikach Google wymaga wiele wysiłku specjalistów. Ważnym jest to żeby teksty na stronach były stworzone wytyczne pod SEO, zawierając słowa kluczowe w treści, dobrze dobrane nagłówki. Również należy dbać o pozycje strony w mapach Google. Należy zwrócić uwagę na kod strony bo jego dostosowywanie do wymóg jakościowych robotów wyszukiwarek wpływa na pozycję naszej strony.
Narzędzia SEO
Istnieje wiele różnych narzędzi do analizy naszej strony z pozycji SEO. Za pomocą narzędzi SEO możemy wybrać sobie słowa kluczowe które generują ruch. Oprogramowanie SEO pozwala użytkownikom analizować stronę i śledzić na bieżąco pozycje strony w rankingu i zobaczyć jakie działania przynoszą nam pozytywne wyniki, a jakie nie.
Oczywiście, że nawet najdoskonalsze narzędzie nie wykona za nas całej prace, ale znaczniej ją ułatwie.
- Google Search Console
Te narzędzie jest wykorzystane zarówno początkującym, jak i zaawansowanym specjalistą. Pozwala ocenić wydajność naszej witryny i upewnić że ona jest przyjazna dla Google. - Google Keyword Planner
To jest jedno z części ekosystemu Google Ads, które pomaga znaleźć odpowiednie słowa kluczowe, co jest podstawą dla każdej strategii SEO. Jego zadaniem jest tylko wskazania popularności odpowiedniej frazy. - AnswerThePublic
Służy do analizy wyszukiwań użytkowników. Aplikacja prezentuje najczęściej zadawane pytania przez użytkowników na bazie wskazanego słowa kluczowego. Pozwala on poznać odbiorców i zrozumieć ich potrzeby - Google Trends
Za pomocą tego narzędzia można zobaczyć informację i statystyki trendów w wyszukiwarce Google. Można przeprowadzić badanie słów kluczowych i znaleźć do nich odpowiednie frazę, które zyskują popularność - Ahrefs
To najbardziej ulubione narzędzie przez specjalistów SEO. Ahrefs zawiera dużą bazę danych słów kluczowych i zaindeksowanych stron. Za pomocą Ahrefs możemy analizować konkurencję poprzez badanie organicznych słów kluczowych, zmaksymalizować trafne słowa kluczowe, śledzić rankingi wyszukiwania - Senuto
Największym plusem tego narzędzia jest możliwość szybkiego przeanalizowania widoczności dowolnej domeny pod kątem historii wyszukiwań, widoczności w Top3, Top10 i Top50 oraz zestawienie wyników z widocznością konkurencyjnych serwisów. Zarówno jak i Ahrefs zawiera bazę słów kluczowych, możliwość analizy widoczności oraz monitoring pozycji.