SEM co to, dlaczego jest ważne?

9 listopada 2022 sem co to


Każda firma potrzebuje skutecznych działań marketingowych, aby móc wyróżnić się z tłumu, dotrzeć ze swoimi produktami lub usługami do szerokiego grona odbiorców, zwiększyć rozpoznawalność marki. Do wyboru jest wiele narzędzi idealnie sprawdzających się do promocji biznesu. Wiele mówi się o działaniach SEO, ale bardzo ważną kwestią staje się także pozycjonowanie SEM. Ma duży wpływ na wyświetlanie się witryny internetowej w wynikach wyszukiwarki Google. Istotny jest wzrost ruchu organicznego strony, dlatego należy zainteresować się tematem SEM.

SEM co to jest?

Na SEM składa się mnóstwo działań, które są ukierunkowane na reklamowanie strony internetowej. Jeśli firmie zależy na tym, aby poprawić pozycję prowadzonej witryny w wynikach wyszukiwarki Google, to powinna zainteresować się SEM. Można powiedzieć w skrócie, że jest to marketing w wyszukiwarkach internetowych. Do wyboru są darmowe wyszukiwania organiczne i płatne reklamy. Najlepsze efekty uzyskuje się poprzez połączenie wszystkich działań, czyli optymalizację strony z jej pozycjonowaniem i link buildingiem. SEM jest długotrwałym procesem, na który składa się wiele elementów. W pierwszej kolejności należy określić cel i strategię, aby móc ją zrealizować zgodnie z założeniami, dotrzeć do grupy docelowej.

Wyróżnia się wiele rodzajów działań SEM. Istotny jest oczywiście link building, czyli pozyskiwanie wartościowych linków do witryny w celu zwiększenia ruchu na niej. Zadbać należy również o marketing lokalny, ściśle związany z pozycjonowaniem w Google Maps, utworzenie firmowej wizytówki. Wykorzystać należy także media społecznościowe, które ułatwiają dzielenie się treściami, pozwalają na pasywne promowanie biznesu. Bardzo efektowne są płatne reklamy w wyszukiwarce, służące do docierania do klientów. Reklamy displayowe to kolejny rodzaj SEM marketingu, ma postać reklamy graficznej lub wideo.

Co warto wiedzieć o SEM?

Do działań SEM zalicza się także email marketing, dzięki któremu możliwe staje się docieranie do grupy docelowej przy wykorzystaniu wiadomości e-mail. Można za ich pomocą informować klientów o nowościach, specjalnych ofertach, promocjach, wyprzedażach. Jest to skuteczny sposób na przypomnienie o sobie. Warto wobec tego pomyśleć o zachęceniu do zapisania się do newslettera, aby budować bazę klientów. Oczywiście kluczowe staje się wysyłanie ciekawych i wartościowych e-maili, czytelnych, z wezwaniem do działania. SEM to także content marketing, czyli publikowanie treści oryginalnych, dostarczający cenną wiedzę. Najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług profesjonalnej agencji SEM, aby prowadzone działania były skuteczne, dobrane do specyfiki prowadzonej działalności. Za pomocą SEM możliwe staje się inicjowanie płatnych kampanii w Google Ads. Do dyspozycji są reklamy w sieci wyszukiwania, kampanie w sieci reklamowej, reklamy produktowe, reklamy wideo, kampanie w aplikacjach mobilnych. W przypadku SEM można liczyć na natychmiastowe efekty w przeciwieństwie do SEO.

Redakcja yourcareer.pl

Zespół ekspertów w dziedzinie biznesu i finansów, marketingu, sprzedaży i pracy, dzieli się strategiami, analizami rynkowymi i praktycznymi poradami, które pomogą czytelnikom w rozwijaniu kariery i prowadzeniu biznesu.

Jesteś zainteresowany reklamą?