yourcareer.pl

Blog tematyczny o biznesie i finansach

Marketing

Reklama w Internecie – jak działa?

Reklama w Internecie – jak działa?

Reklama internetowa to jeden z rodzajów strategii marketingowej. Polega na pozyskiwaniu ruchu na stronę internetową. Reklama w Internecie jest dość skutecznym i szybkim sposobem do zwiększenia zasięgu swojej strony internetowej. Taką reklamę możemy znaleźć na różnych stronach internetowych, postach w sieciach społecznościowych i wiele innych sposobów w jakich korzystamy się z internetu.

Ile kosztuje reklama internetowa i jakie są sposoby?

Istnieje wiele różnych płatnych sposobów reklamy w internecie. Jedną z bezpłatnych możliwości jest pozycjonowanie strony. Celem pozycjonowania jest wyświetlenie strony na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania przeglądarki. Jak wiadomo użytkownicy klikają na strony, które są na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce. Taki sposób potrzebuje bardzo dużo wysiłku, ale bez tego się nie obejdzie. Największą zaletą od tego jest to, że będziemy mieć możliwość śledzenia długoterminowych naszych wysiłków. Między innymi:ile czasu użytkownik spędza na stronie, na jakie słowa kluczowe masz pozycje w rankingu i jaki ruch uzyskuje witryna.
Dalej przechodzimy do płatnych narzędzi:

  • Google Ads – najbardziej popularna forma reklamy w internecie. Ta reklama polega na wyświetleniu płatnych linków sponsorowanych w wyszukiwarce Google. Koszt takiej reklamy jest rozliczany za pomocą płatności za kliknięcie (PPC- pay per click).Reklama w mediach społecznościowych (Social Media) – różne media społecznościowe (Facebook, Instagram, Twitter, TikTok, LinkedIn) dają możliwość prowadzenia kampanii marketingowej. Dzięki takiej reklamie możemy dotrzeć do osób, które spędzają najwięcej czasu w internecie.Możemy również skorzystać ze statystyk: demograficznych(wiek, płeć), zainteresowań, stanu cywilnego. Są one potrzebne, aby poprawnie prowadzić kampanię reklamową.
  • Reklama banerowa- taką reklamę możemy zobaczyć na różnych portalach określonej grupie odbiorców. Dalej takie banery przekierowują użytkowników na zewnętrzne witrynyPay Per Click – to znaczy, że opłata za reklamę będzie pobierana tylko za kliknięcie użytkownika w link. Koszt takiej reklamy może różnić się w zależności konkurencji reklamodawców.

Koszt reklamy w internecie może się różnić od kilkuset złotych i aż do kwot określonych setkami tysięcy. Taka rozbieżność zależy od wyników jakie chcemy osiągnąć.

Reklamowanie firmy produktowej

Największym problemem reklamodawców było promowanie produktów w sklepie internetowym, a nie samej strony. Niedawno w Google pojawiła się nowa forma reklamy, która jest skierowana do właścicieli sklepów internetowych. Produkty, które są promowane przez sklep internetowy wyświetlają się na górze wyszukiwarki w celu porównywania cen. Jest dość łatwa forma dotarcia do klientów zainteresowanych danym produktem.Zwiększa szansę na podwyższenie wskaźników konwersji, czyli dokonywanie zakupów przez użytkownika.

Udostępnij