yourcareer.pl

Blog tematyczny o biznesie i finansach

Biznes i finanse

Kampania marketingowa czyli najlepsze strategie reklamowe

Kampania marketingowa czyli najlepsze strategie reklamowe

Przeciętny Polak każdego dnia widzi, słyszy lub ogląda reklamy. Są one obecne w telewizji, w gazetach, w Internecie. Jeśli trwają dość długo i przedłuża się przerwa w serialu, można odczuwać irytację, zdenerwowanie. Zawsze można jednak wyłączyć odbiornik.

Zaangażowanie znanych ludzi

Jaki jest klucz do sukcesu, jeśli chodzi o reklamę? Każda firma realizująca kampanię reklamową chce uzyskać jak największą sprzedaż reklamowanych produktów lub usług. Duża sprzedaż to duże zyski. Jeżeli do realizacji reklamy będą zaangażowani znani ludzie, z pewnością treść trafi do danej grupy docelowej i spotka się z pozytywnym odbiorem. Warto więc wiedzieć, jaką opinią cieszy się influencer, do którego przedsiębiorstwo chce zwrócić się z ofertą udziału w reklamie. Powinna być to osoba jak najmniej kontrowersyjna. W przeciwnym razie wiele osób może negatywnie nastawić się do firmy i produktu, a wtedy z sukcesu sprzedażowego niestety nic nie wyjdzie.

Chwytliwe hasło reklamowe

Kampania marketingowa musi zawierać chwytliwe hasło reklamowe, które będzie krótkie i łatwe do zapamiętania. Pij mleko, będziesz wielki, twój kot kupowałby Whiskas, dłuższe życie każdej pralki to Calgon, te hasła znają wszyscy. Jednoznacznie kojarzą się one z określonymi kampaniami. Kto wymyśla hasła reklamowe? Copywriterzy. Są to osoby z dużym talentem, intuicją, umiejętnością tworzenia dobrych treści, które trafią do ludzi. Bez nich świat reklamy nie byłby tak wspaniały i bogaty. Strategie reklamowe zakładają zwykle wymyślenie hasła reklamowego do każdego nowego produktu, który pojawia się na rynku. Jednak hasło może świetnie sprawdzić się także wtedy, gdy produkt jest odświeżany, na przykład pojawia się nowa szata graficzna. Hasło powinno być wolne od jakichkolwiek skojarzeń związanych z polityką, religią. Każdy człowiek, niezależnie od poglądów powinien uśmiechnąć się, widząc lub słysząc to hasło, albo wręcz przeciwnie, zastanowić się nad swoim życiem. Hasło, które bawi, śmieszy, pobudza do refleksji, to hasło idealne. Kampanie reklamowe realizowane są zwykle z dużym rozmachem, z wykorzystaniem dużych pieniędzy. Warto robić to rozsądnie.

Kiedy widz kupuje pod wpływem reklamy

Można zadać sobie pytanie, ile rzeczy lub usług jest nabywanych pod wpływem reklamy. Co skłania odbiorcę reklamy do zakupu? Na pewno takim czynnikiem jest wiarygodność firmy, budowana przez lata. Na sukces firmy składają się przede wszystkim zaangażowani ludzie, pracownicy, personel, zasoby ludzkie. Najlepsza kampania marketingowa nie pomoże, jeśli pani w sklepie będzie negatywną wizytówką przedsiębiorstwa. Zrozumiałe jest inwestowanie pieniędzy w reklamę, jednak nie wolno zapominać o szkoleniu ludzi. Jaka reklama jest najbardziej skuteczna? Wszystko zależy od produktu lub usługi oraz grupy docelowej. Jeśli chodzi o młodzież, skuteczna będzie reklama w Sieci i wykorzystanie influencerów. W przypadku osób starszych, sprawdzi się raczej reklama w telewizji oraz w gazetach dla seniorów. Trzeba dopasować nie tylko aktorów, ale też kolory, czcionkę i inne elementy.

LIDERZYRYNKU

Udostępnij